torsdag 8 december 2011

Husbyggen

Nu var det ett tag sedan igen, bloggen, men allt rullar på. Projekt just nu: husbygge och julförberedelser. Båda är under kontroll, även om snön som först nu dykt upp gjort att julkänslan inte riktigt infunnit sig.
I ett försök att bli lite "julig" så har jag idag byggt pepparkakshus! Jag hade först tänkt köpa 2-3 byggsatser och bygga ett mansion! Men pga snålhet och redan begränsat utrymme i vårt lådfort till lägenhet så blev det en traditionell enrummare.
Det gick faktiskt över förväntan; alla delar sitter där de ska (precis som på huset på Umedalen, får man hoppas) och jag brände mig inte så mycket på det smälta sockret som man kunde trott.
I övrigt, på sistone, har inte mycket hänt förutom det årliga besöket på Scifi-mässan i Stockholm. Jag fick bl a träffa Billy Dee Williams som spelade Lando Calrissian i två av de första Star Wars-filmerna, så det var en höjdare. På onsdag ska Linda och jag på Magnus Betners uppträdande här i Umeå, ska bli skoj. Hoppas alla undviker knäck i lurarna och får en skön tredje advent!

0 kommentarer:

Dagens kontaktannons