onsdag 20 juli 2011

Reklam

För mig finns det få saker gällande nättidningar, som är mer störande än reklam som bryter hela upplevelsen med besöket.
Ni har säkert stött på fenomenet; man hinner inte mer än in på tidningens hemsida och har precis börjat ögna igenom rubrikerna, så tonas hela bilden ner till oigenkännlighet och en stor jävla annons täcker din skärm. Det finns ingenstans att släcka den (oftast, dock fanns det i bifogat exempel), och du måste därmed sitta och kolla på denna oftast totalt ointressanta information i så många sekunder som tidningen beslutat störa ditt "flow" i informationen du söker.
Jag har inget emot reklam och jag vet att ämnet skriker i-landsproblem, samt att jag förstår fullt väl att nättidningar behöver reklam för att gå runt, men det kan väl göras lite snyggt i alla fall? Räcker det inte med marginalerna?
För mig tjänar dessa feta blaffor bara ett syfte; de informerar mig vilka företag jag inte kommer handla med på grund av deras irriterande och klumpiga marknadsföringssätt, som tyvärr (för dem) säkert kostat ett gäng slantar.
Klicka på bilden nedan, en skärmdump från dagens metro.se, så får ni se vad jag menar - campadre.se bites the dust.

0 kommentarer:

Dagens kontaktannons