lördag 18 juni 2011

År 2011...

... invigde min bäste vän Åke med att köpa en TV. En 55 tums LG, med LCD-skärm och 3D-funktion.
Möjligtvis invigde han året på annat dekadent vis utanför min kännedom, men ska vi snacka rent materiellt, så var det så det begav sig. Med att han köpte TV. Eller inte egentligen, först köpte han lägenheten 50 meter från min. Men det var 2010 nu när jag tänker efter.

Hur som; Eftersom sagda bäste vän är en teknisk idiot (eller inte helt, förlåt, han kan fortfarande rosta bröd utan att utlösa brandlarmet _alltför_ ofta) så föll det på undertecknad att på hans beställning fixa en tv via nätet, som både bräckte min och Lindas riggar, och som ändå tillförde något extra utan att spräcka budget (dvs 30000 kr och 3D).
Kort sagt så beställde jag vad som tycktes OK utan att spräcka budget. Lattjade ju med 30 lakan, så självklart drog jag till med det grymmaste, och LG tycktes väl för all del schysstast på netonnet.se just då, så jag knattrade in Åkes kreditkort, beställde och tänkte inte mer på saken (ja ja, borde beställt en egen då jag lånade kortet, men det är min polare vi snackar om).
Tv:n levererades i april eller maj. Bilden var helt fantastisk - de första 40 minutrarna. Sedan kom felmeddelandet "funktionen är inte tillgänglig" tvärs över hela rutan. Förbannat surt.
För att sammanfatta vad som därefter hände så har TV:n servats och telefonsupportats under hela våren, kablar har bytts, posten har sprungit skytteltrafik, men NU runt 5 månader efter att original-TV:n synats och underkänts av verkstad, har så äntligen ursprungs-tv:n bytts ut mot en ny identisk, som enligt Åke fungerar klanderfritt!
LED-bilden är helt underbar, och när vi väl förstod att även de medföljande Roy Orbisonbågarna gick på el så kunde vi lugnt inviga även 3D-funktionen (eller, så värst lugnt blev det kanske inte..).
Sammanfattningsvis: Denna LG-låda slår allt vi idag kan hitta.
Men eftersom måndagsex tycks förekomma så bör du beställa ca ett halvår före du avser ha premiär, om du tänker fixa en helt ok platt låda till hemmabion.
Vi lämnar er nu med diverse fjortisbilder som ursäkt för utebliven Fredagsrock. Puss puss. R out.

0 kommentarer:

Dagens kontaktannons