torsdag 17 mars 2011

Återupptäckt: Borderlands

Detta suveräna spel har av okänd anledning stått på hyllan en period, men nu har jag kommit loss med stridigheterna igen.
Vanligtvis brukar jag välja en manskaraktär i spel, om val finns, men nu slåss jag som en kvinna i Siren-klassen, vilket innebär att jag har en specialförmåga att under begränsade perioder förflytta mig genom en parallell dimension och därigenom bli osårbar. Mycket praktiskt, hur flummigt det än låter.
Det fina är att när man efter timmar av spelande anser sig nått så hög level som man känner för att uppnå (jag är på level 20, har inte satt mig in i maxgräns), så finns tre andra spelbara klasser kvar att utforska.
Kort sagt, ett spel att lira en helkväll i sällskap med en gullig och förstående flickvän, samt en kall Jack Daniels som en viss underbar flickvän varit gullig nog att inhandla.


0 kommentarer:

Dagens kontaktannons