tisdag 15 februari 2011

Saknar INTE

Jag har nyss bytt till en ny, mer möbelmässigt matchande tvbänk. Nu med kablage på INSIDAN, istället för utsidan.
Och det är dit jag först vill komma med kvällens agenda, nämligen Japan. Just follow...
(Eller surfa vidare före meningslösheten med detta inlägg slösat bort en minut du möjligen kunnat ägna åt viktigare saker, som exempelvis städ av navelludd eller granskning utifall du har matvaror i kylen med utgånget datum):

Landet Japan producerar nudlar, vilket är en maträtt vars bas liknar ett enda trassel.
Japan producerar även en stor del av världens elektronik. Varje elektronisk pryl har en egen kabel för strömförsörjning. Om inte, så har den mest troligt en sladd för ljud, laddning eller annan funktion, men du kan ge dig fan på att en sladd bifogas när du köper skiten.
Jag menar, kolla bilden. Bäst vad det är, kanske allt kablage slår sig ihop och bildar... GODZILLATRASSLET! Vad är det med Japaner och deras förkärlek att producera trassel?

Vart jag vill komma med detta? Ingenstans. Har jag en bättre lösning? Näe. Börjar ni inte vänja er? Hur som helst...
Ryssland räddade mig idag.
Medan alla kablar attackerade mig under minst 3 timmar i rad, så staplade jag likt ryska nationalsporten tetris mina och Lindseys enheter i logisk följd efter lucka, utrymme och praktiskt användande i strid med tiden (jag skulle också fixa Åkes TV, OCH hålla efter hemma - ledig dag för en gångs skull, my ass). Lyckades komma i mål till slut.
Vad jag inte saknar? Att behöva se alla lösa kablar, som i och med förra bänken hängde väl synligt under bänken. Jag saknar inte heller en underbar tjej; Lindsey sitter här vid min sida och gör avkall ett par timmar alla hjärtans dags-mys, bara för att jag ska få spela ut en frustrerande bana i "Dead Space 2". Va? Hur bra får man ha det?
Vad jag saknar? En dammsugare som automatiskt suger bort allt damm och skit som nu kan krypa in i elutrustningen. Den får gärna operera ljudlöst, och även åtgärda eventuella "olyckor" från lösspringande vattensköldpaddor.
Estetik har tyvärr vunnit ännu ett viktigt slag över praktisk funktionalitet. Men jag är fan så nöjd ändå :) Wakarimasu...

1 kommentarer:

Lindsey sa...

Vi har det så bra som vi förtjänar ;O) ... med andra ord BÄST =O). Tack för gårdagen *puss*

Dagens kontaktannons