torsdag 27 januari 2011

Muntert eller nåt.

Tja, vad säger man. 2011 fortsätter där 2010 tog slut. 365 dagar ersätts av 365 nya, innan man officiellt tar ett steg närmare graven. Första lönen för året har trillat in, vilket gamarna bak fönsterkuverten obönhörligen uppmärksammat och direktplundrar.
Trots detta finns det ljus i mörkret. Fråga mig inte om dem alla; är du likt mig född i en vårmånad på 70-talet så är våren inte längre enbart förknippat med begynnande sommar utan även ännu ett steg närmare 40-årskris.
Sagda katastrof har inte hört av sig ännu, men jag vet att den har mitt nummer inprogrammerat i en sadist-app i dess jävla Iphone 4-tee...
But I digest. Typ.
Om du läst ändå hit så, som sagt, JA det är klart att det finns positiva saker med ett nytt år och att vi närmar oss våren. Vi vaniljpuddingar som slarvat med situpsen kan nu äntligen trotsa vår ångest och kasta oss ut på närmsta strand och inse vårt lika värde. Eller nåt.
Jag och lovely Lindsey försökte ikväll föregå med gott exempel och vara nyttiga genom att äta ris och fisk ikväll (tallriken föreställer i och för sig bara min portion; Lindsey åt friterad kyckling plus efterrätt men hon är å andra sidan mycket seriösare med sitt Herbalife än jag är så whatever), och vi kommer fortsätta försöka bränna kalorier den närmsta tiden. Yay.
Gymkortet är hursomhelst förnyat för min del, tränade ett intensivt pass idag. Orbitrek är pumpad och bobath oljad. Så kom igen, 2011. Jag överlevde din äldre bror och kommer dansa på din döda ande om några månader. Till dess kommer jag leva jävel och dela med mig av skiten här! R out... Tills nästa inlägg!

0 kommentarer:

Dagens kontaktannons