torsdag 27 maj 2010

Tiotusen gröna tallar

Jag och min kusin Anders har nu avslutat vår andra arbetsdag på det skogsskifte, där vi ska sätta totalt 10500 tallplantor.
Vi ligger mycket bra till i vår planering; igår satte vi 2700 plantor, och idag har våra röda planteringsrör gått varma då över 3800 plantor sattes på 9 timmar.
Det första hygget vi satte var också det största, och låg högst upp på ett berg. Springandet upp och ner i gummistövlar, bärandes kartonger med ett par hundra tallplantor i jord i varje kartong, lärde mig en sak; jag måste träna mer kondition.
Trots blåsor på allehanda ställen och sådan träningsvärk efter två dagar att mitt kroppsspråk nu påminner om Ozzy Osbourne, tänker vi sätta ungefär samma mängd plantor imorgon med avsikt att bli helt klara.
Vi lever på pannkaka, fläsk och korv på dagarna, och makaroner och varmkorv på kvällarna.
Lördag åker vi tillbaka till civilisationen. R out.

3 kommentarer:

Lindsey sa...

Saknar dig i mängder och det känns tomt här i lgh utan dig. Du ska få massa kramar och pussar när du anländer hemma, oavsett hur många blåsor du har =O).

Anonym sa...

Det är bra att du få jobba lite. ;)
Kramar// Cia

r1ll0.blogspot.com sa...

Lindsey >>> Det låter bra det.
Cia >>> Ja, till skillnad från vardagsjobbet :)

Dagens kontaktannons