fredag 6 november 2009

Routar upp läget

Det sägs, även om jag aldrig testat det, att man med en trådlös router ska kunna koppla upp sin wiikonsoll trådlöst mot internet och ladda hem äldre nintendospel mot wiipoints (eller chippa konsollen och bränna ut piratspel, men det kan ju vara schysst spela lagligt emellanåt också, annan debatt).
Nämen kolla, vad någon alltför vänlig själ lämnat hos mig vid tidigare tillfälle... en trådlös router!
Jag ska testa ansluta denna under helgen, förhoppningsvis utan eldsvåda men med förväntad tandagnisslan.
Fredagsrock kommer under dagen.

4 kommentarer:

Lindsey sa...

Jag undras just vem den vänliga själen kan vara tro ;O). Väldigt snäll måste denne ha varit ;O).

r1ll0.blogspot.com sa...

Lindsey >>> Ja, eller hur! Jag länkade till vederbörandes hemsida som en ledtråd...

Lindsey sa...

Hmm, nu blev det svårt, jag vet fortfarande inte vem det kan vara *fniss*. Är det samma person, som du ska roa dig med om två veckor ;O).

r1ll0.blogspot.com sa...

Lindsey >>> Så kan det ju vara förstås, ha så kul med din vita helg! Du får briefa mig hur det gick; kanske jag vågar mig på det också... (lovar inget)

Dagens kontaktannons