fredag 13 november 2009

Ljuva ledighet!

Aaaah, första lediga dagen av fyra!
Förutom en helt underbar sovmorgon till cirka kl 10, så tillbringade jag eftermiddagen i gott sällskap nere på stan med julklappsshopping, varefter jag och farsan tillbringade kvällen på föreningen Aktiespararnas möte nere på Volvos utställningshallar.
Väl tillbaka hemma vid kl. 20 så väntade Åke i min lägenhet med ett par koppar glögg åt oss båda, varpå vi ägnade kvällen åt TV och gamla minnen.
Seriöst, R1ll0, din dumme fan. Ska jag börja korra direkt? Måste jag kontrollera dina backloggar?
Du vet att jag gör det!
Som idag; säkra källor säger att du tog ditt fjolliga arsle till Elkedjan och tillbringade minst 25 minuter i butiken, och försökte bestämma dig huruvida du skulle slänga 495 kronor på en storjävla apful 40 cm hög lampskärm i typ begagnat sandpapper, eller bränna 899 kr på en utebelysning aom inte Stevie Wonder kunnat montera rätt via sju armar och en 10 kubikmeters braillekarta.
Är du helt nötflängd?


Öhmmm... OK. Introducing. Samvetet och korrläseriet, den rödörade sköldpaddan Selma har gjort sig hörd.

Selma reviderar: Jaja. Husse har gjort sig hörd. Hela denna grejen med "en underbar sovmorgon till 10" skulle jag allt vilja granska. Jag säger shit no. Här hade jag kurat ihop mig, minding my own business, vid soffans fotände då husses bleka kadaver stapplade ut till porslinstronen alltför tidigt för hans eget bästa redan vid 09:15.

Fanskapet har ljudeffekter för sig som hyresvärden borde reagerat på låååångt tidigare. Om någon fått 'en underbar sovmorgon' så måste de haft gasmask på sig upp till våning 4, och öronproppar från botten till topp. Och hade jag inte parkerat min soppskål till kropp över husses plånbok, så hade han säkert tagit med sitt kreditkort till träffen och - återigen - inbillat sig att han är tätare än han är.

Jag får inga fiskbullar imorgon efter detta, men husse snackar skit. Och han spenderar mer tid på dass än en avigvänd koprofil på lavemang.
The truth is out there. In the frysdisk. Med the rätt defrosting. Och hopefully husse not reading, annars lär jag snart hamna där själv.
Mmmmm, hummersås.

0 kommentarer:

Dagens kontaktannons