måndag 26 oktober 2009

Fredagsshopping

Måndag är alltid måndag - nästan. Så är inte fallet för mig, som jobbat lördag-söndag och som belöning nu får ledigt tisdag-onsdag. Nöjesutbudet är kanske inte det största dessa dagar, men som profeten sa, "man har så skoj man gör sig", och att dega hemma då vännerna knegar är en ljuv tanke...

Så undertecknad kilade ut på rasten i eftermiddags för att köpa lite gotta inför morgondagen. Linda, som nu anslutit sig till den ofantliga sektorn och blivit professionell arbetslös, är inne på samma spår och kommer ansluta sig till mitt dagdrivarupplägg imorgon.
På min framfart förbi gottahyllorna gjorde jag ett och annat fynd, men var tvungen tvärstanna då jag såg en hel pall med följande:

Eldorado.... nja, vissa grejer är prisvärda.
Eldorado-Cola... Fan heller, den dagen jag är för fattig för att köpa äkta Cola är det dags att se över min livssituation.
Eldorado-Cola light... Skojar du?!

Nä nä, så här ska det se ut:


Och det ska fan inte vara någon Eldorado-Cola, eller annan cola för den delen, i den!

2 kommentarer:

Lindsey sa...

Jag är missnöjd och besviken. Varför var det inte en hel pall inplastat med JD istället för =P, för samma pris som Eldoradocolan, säg typ en 100:- jämt för en sisådär 12 flaskor JD. Det vore mumma kardemumma ;O).

Marika sa...

Hahahahaha....Man kan inte låta bli att dra på smilbanden när man läser din blogg.

Dagens kontaktannons