onsdag 1 april 2009

Blondinbella utreds

Metro bereder Blondinbella mer medialt utrymme angående något som varit självklart för de flesta tänkande människor.
Hon utreds nu av Konsumentombudsmannen angående huruvida hennes inlägg är att betrakta som smygreklam?
Dööh? Så har väl hennes hemsida fungerat sedan den blev en online- fritidsgård för alla brudar i lägre tonåren?
Upplägget är; Bella tar emot produkter, haussar dem till skyarna på sin hemsida, fjortistjejer köper, Bella tjänar pengar.
Jag menar, vem smyger? Knappast Bella. Så enkelt, så... det bär mig emot att säga det... genialt. Men jag kan ha fel, då jag faller något utanför målgruppen - jag är inte tjej, 14 år gammal, moderat eller speciellt ytlig.
Någon blogg är det väl inte eftersom tjejen tycks gå i betalande sponsorers ledband, så objektiviteten och frispråkigheten är det lite si och så med misstänker jag.
Det behövs väl ingen utredning för det?

0 kommentarer:

Dagens kontaktannons