onsdag 1 april 2009

1:a april

Så har jag åkt dit igen.
Klockan 20 ikväll plingade det på dörren. Jag tittade i dörrögat, men killen på andra sidan såg inte ut som han kom från Jehovas vittnen som de senaste tre påringningarna; han var ensam. Så jag öppnade, i tron att han var en granne eller nåt.
Dumma jag tänkte mig inte för, killen var självfallet inte så oskyldig som han såg ut. Han jobbade för Radiotjänst. Helvetesblocket med alla fascistformulär höll han smidigt nog bakom ryggen.
Visst, han frågade artigt om de nya husen och om jag trivdes i området, men det hela slutade med att han tog mina uppgifter för att anmäla TV-innehav. Inte stor vits att neka eftersom TV:n var påslagen i bakgrunden som den nästan alltid är.
Det är ganska intressant att Rövartjänst väljer just första april att utföra kontroller av TV-innehav, eftersom hela lagen om TV-avgift är ett stort skämt i sig.
Mitt svar blev naturligtvis att jag har lånat tv:n och har den endast på prov ett par veckor, så jag kommer snart att säga upp mitt innehav hur som helst.
April, april.

0 kommentarer:

Dagens kontaktannons