tisdag 31 mars 2009

Sushimiddag



Middag ikväll består av 13-bitars sushi på restaurang Saga Mi i sällskap med Linda.
Lite dyrare än sushibaren Sea Street vid Renmarkstorget, men jag fick uppfattningen att variationen var större. Smakmässigt hittade jag ingen större skillnad på de två ställena, men då är mina smaklökar vana vid Maxburgare och snabbnudlar (nudlar är förvisso japanskt, men ni fattar), så att be mig utse restaurangen med den godaste sushin mellan de två är som att be mig bli vegan; det går bara inte. Jag är inte tillräckligt bortskämd med dessa delikatesser för att utse en vinnare.
Saga Mi känns dock något saftigare prismässigt än Sea Street, 13 bitar för 145 kr, men stället är större och stilrent inrett och känns också aningen mer pretentiöst. De har också försäljning av sushitillbehör för den som tänker laborera hemma på egen hand.

2 kommentarer:

Lindsey sa...

Rickard, jag vet och minns ALLT ... ;O). Annars finns det även nåt som heter meny hos namngiven sushirestaurang. Sånt hittar man med ett sökverktyg som kallas google ... ;O) ... Fast, ehm, jag minns ju självklart alla rätterna utantill. Inte har jag fuskat och kollat på nån meny inte ... *ser oskyldig ut*. Tack för en trevlig och underhållande sushimiddag iaf ;O).

Lindsey sa...

Btw, har svarat på din kommentar angående din pyttebalkong i mitt senaste blogginlägg i min blogg ;O).

Dagens kontaktannons