lördag 14 mars 2009

Frågvist

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det? "Genom de stora fönstren i änden på korridoren faller det vinterbleka solljuset in på det ihoplappade klinkergolvet" (Telenors tidning "Beep", ang att överpoetisera en artikel om mobil sjukvård i Ungern).
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Knäppningen på min gylf...
3. Vad såg du senast på TV? Nån hockeymatch i lunchrummet.
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är? 18.30 (rätt svar: 18.44)
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? En kollega som snackar powerbits, och de skrikande rösterna i mitt huvud.
6. När du senast var ute, vad gjorde du då? Köpte en nötpåse och mjölk till mina shakes.
7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen? Klipp på Youtube.
8. Vad åt du senast? Hemgjord makaronpudding.
9. Drömde du något inatt? Helt säkert.
10. När skrattade du senast? Då jag fick denna bild från Åke.
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? Ett par järnjungfrur, tre par handfängsel med kedjor i gjutjärn, en lång foderbänk, dussinet kandelabrar och blodstänkta gallerfönster bak stenmurar. Just det, jag jobbar helg.
12. Har du sett något konstigt på sista tiden? Japp, kollade på TV3 och såg "Stockholm - Arlanda". Eftersom Linda Rosing fått ett eget TV-program visste jag i och för sig sedan tidigare att det går att göra TV av allt. Inte bra TV, men ändock TV.
13. Vad tycker du om den här utmaningen? Den är ett trevligt tidsfördriv mellan samtalen. Faktum är att den får mig att känna mig tillfreds med livet och min tillvaro är nu komplett. Jag har uppnått nirvana tack vare denna undersökning. Jag hyllar denna undersökning som min gud och tillber den frenetiskt. Dess första hedniska blodsoffer måste komma före midnatt.
14. Vilken var den senaste filmen du såg? Det lämpar sig inte att skriva här.
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då? En ny platt mage, en husbil, hyra Mank som husa ett halvår (totalkostnad=182 dagar gånger två ciggpaket per dag a 40 kr, blir 80 kr gånger 182=14560 kr, därutöver tillkommer ca 4 Johann Bihn a´ 148 kr per vecka i 26 veckor=15392 kr. 15392 + 14560 kr=29952 kr, avrundar till 30000. Som hittat.), resa jorden runt och allt det där köret.
16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om: Jag hatar att fylla i listor. Ingen är intresserad av skiten ändå.
17. Tycker du om att dansa? Det beror helt på min promillehalt.
18. George Bush? Folk som träffat honom säger att han är intelligent. Själv har jag mina misstankar om motsatsen.
19-20.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka? Pass
21.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands? Ja, förutsatt att jag har ekonomin och tid att besöka Sverige titt som tätt.
22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? "Jag finns inte, så du får ta över - här är nycklarna."
23. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor? Alla med tid över.

2 kommentarer:

Lindsey sa...

Den där var skamlöst snodd från min blogg =).

R1ll0 sa...

Nähä? You think? Hm. Du kan ha rätt.

Dagens kontaktannons