fredag 27 mars 2009

Förebild och före-bild



I helgen är det tänkt att bli av, det som jag planerat sedan i november; jag ska skruva ihop trätrall till balkongen. Spektaklet är över 4 meter långt och knappa 2 meter brett, så ca 63 meter plank om 120 mm bredd kommer gå åt.
Det var tänkt att jag och farsgubben skulle sticka ut till K-rauta och köpa materialet i eftermiddag, men nu har jag fått besked att han redan varit där, inhandlat allt virke och mer därtill, förskotterat kostnaden och fraktat hem det. Dessutom hade K-rauta kampanj så han fick allt till 20 % rabatt. Jag hade räknat med 1800-1900 kr, nu gick det på 1100. Jag upphör aldrig att förvånas över hur snäll han är.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju ändå bara fyllepack som kommer stå och röka där, lägg inte ut för mycket pengar. FÖRSLAG en brandsläckare och brandlarm=)

Dagens kontaktannons