söndag 22 februari 2009

Kaka som kaka



Vintern tycks följa mig. Då jag kom hit var här vackert vårväder, nu råder här sibirisk tundra.
Till min nackdel så når snön Nyköping just då undertecknad ska till att avsluta kvällen på Nyköpings #1 uteställe, Birgers, och promenera hem.
I och för sig, så hade jag tre alternativa sätt att ta mig hem, men båda fallerade därav min bitterhet i skrivande stund.

#1: Om och om igen under kvällen, så tjatade jag in i Åkes reptilhjärna att han skulle ringa mig om han började känna sig redo att ringa taxi och åka hem.
Självklart fallerade detta.
(I skrivande stund sågar han timmerstockar framför tv-shop.)

#2: Jag blev igenkänd av en 19-årig kvinnlig garderobiär i de senare stadierna av kvällen. Jag och Mank hade uppenbarligen gjort intryck bland det övriga knappa dussinet gäster i onsdags (tolka valfritt..).
Sagda garderobiär var dock ute på extremt alkoholhaltigt grönbete ikväll, så förutom att känna igen mig till utseendet och bjuda mig på en sliskig drink, så var hon inte mycket till sällskap.
Hon började emellanåt sluddra om kördugliga vänner, och eftersom jag inte hade mycket att förlora på att testa hennes påstående (det tar annars 15 minuter att promenera från krogen och hem till Åke), så valde jag att invänta hennes s. k. kördugliga kompis.
Inte speciellt förvånande, så dök ingen upp, och jag gav upp relativt snabbt och påbörjade promenaden hem. Jag är inte chockad, men folk kan ju förvåna en - dock inte ikväll.

#3: Taxi. Jag har åkt taxi denna sträcka tidigare, men som norrlänning vägrar jag ikväll och framöver resolut att ställa mig på gatan, ringa en taxi och betala för att åka en sträcka som tar mig 15 minuter att gå, oavsett väder.

Klockan är nu mycket och sammanfattningsvis var kvällen faktiskt riktigt underhållande. Musiken som bjöds på var allt från schlager till klassisk rock och gänget på Birgers var glada och välkomnande. 4 av 5 stjärnor till kvällen. Nu ska jag dock snutta kudde. C.U.

2 kommentarer:

Lindsey sa...

Nu e du hemma igen =). Btw, TitanPanel funkar klockrent ... så mycket lättare å hitta nu =). Hoppas vi kan lira lite imorrn på Hord, tycker du ska starta upp en gubbe på Alliance också ;). Kjam kjam//L

Anonym sa...

Jaha, inte dög det att sätta på mig på Birgers, Fy fan för dig! Jag är nitton och kåt!

Dagens kontaktannons