måndag 16 februari 2009

Intresseinriktat



För en mindre geografiskt begåvad arbetare som undertecknad, kunde ovanstående annons i dagens Metro inte passera mig obemärkt.
Företaget som anordnar resor till Kroatien tycks vid första anblick anordna resor baserade på intresse!
Zagreb låter ju så där lagom exotiskt... men resten:
Är du intresserad av akrobatik eller gymnastik, eller känner för att så osämja mellan två parter, varför inte satsa på en resa till Split?
Förutom dessa två resmål så anordnas även rena sexresor tydligen, där Pula kanske kan vara intressant för den kåte vagabonden?

Nåja; utöver denna parentes så är en av huvudnyheterna i Metro att en student i Konstfack i Stockholm valt att, som "examensarbete", filma då han vandaliserar en tunnelbanevagn och väggar inne på stationen.
Konst är ju för underbart... Skadegörelse är alltså konst! Kalla mig trångsynt, men ska vi inte röra oss uppåt i straffskalan snart? Misshandel, våldtäkt och rån kanske är konst också? Var går gränsen för vad som är konst och inte? Oavsett vad du är åtalad för, så kan du ju alltid hävda att det var i konstens namn... Jag kanske får för mig att köra på vänster sida på motorvägen några mil i ett konstnärligt projekt, och orsakar jag en seriekrock så räknas det inte, för det var i konstens namn.

Jag kanske överdriver, men jag hoppas åtminstone att den "konstnärlige" eleven åker på att betala notan på 100 000 kronor för sitt idiotiska tilltag, och får avlägga en officiell ursäkt till resenärer och SL!

0 kommentarer:

Dagens kontaktannons